
… a także umiejętnością kreatywnego myślenia i działania tu i teraz.
Z niniejszego artykułu dowiesz się, co sprawia, że wiele osób ma z tym problem, dlaczego wielu handlowców w trakcie kontaktu z klientem traci czas i energię, tworząc schematy, które… nie działają.
Choć rozwiązanie jest wieloetapowe i wymaga działania i poznania kilku podstawowych zagadnień, stanowiących fundament, to możesz rozpocząć proces zmian już teraz.
Jak?
Podstawą skutecznej sprzedaży jest orientacja na klienta. Większość sprzedawców działa nieskutecznie, bo są zorientowani… na Siebie. Mało tego, będąc zorientowanymi na Siebie, twierdzą, że … kierują się interesem klienta!
Wydaje się to absurdalne i niedorzeczne, ale … niestety tak jest.
Jak to zmienić?
W trakcie kontaktów z klientem (w zasadzie nie tylko z klientem, przedstawiona zasada działa także na co dzień) zapomnij o słowie … ja.
Orientacja na interesy klienta musi być szczerą, prawdziwą postawą, ale przynosi najlepsze z możliwych rezultaty.
Dlaczego?
Zastanów się z jakim sprzedawcą wolisz rozmawiać:
Sprzedawca nr 1 (ja!): „Mamy (my, zatem i ja!) w ofercie mnóstwo dobrych (wg nas!) produktów, które (wg mnie) powinny Pana zainteresować„
Sprzedawca nr 2(orientacja na klienta): „Co Pana do Nas sprowadza? W jaki sposób mogę Panu pomóc? Jakiego produktu Pan poszukuje? Który z produktów Pana zainteresował?„
Różnica pozornie niewielka, sprawia jednak diametralnie różny odbiór takich komunikatów.
Bo czy Ty wolisz słuchać o innych, czy wolisz jak inni pytają Ciebie o TWOJE zdanie?
Tylko słuchając klienta, możemy dowiedzieć się czego potrzebuje i dopasować dla niego rozwiązanie, spośród tego co mamy w swojej ofercie. Robiąc odwrotnie, możemy dostrzec to co chcemy, a to bywa niebezpieczne. Czytaj – kończy się to brakiem zakupu przez klienta.
Sprzedając pamiętaj o tym, a zobaczysz pozytywne rezultaty naprawdę szybko. Ucząc się kolejnych zasad i technik pamiętaj, że wiesz więcej niż wiedziałeś/aś wczoraj, ale zawsze jest jutro i możesz być jeszcze lepszy/a.
Powyższe informacje nie są czymś nowym, praktycznie każdy o nich wie, słyszał, ale to nie w posiadaniu wiedzy, a w jej stosowaniu tkwi cały sekret ;).
Powodzenia!
Napisz proszę poniżej co sądzisz =)
Łukasz Gigoń
Trener rozwoju personalnego
i kompetencji biznesowych
P.S.
Chcesz wiedzieć, kiedy pojawi się nowy artykuł?
Zapisz się na listę newslettera korzystając z formularza po prawej =>