Sprzedajesz coś? Prowadzisz biznes? Obsługujesz klientów i Twoje wynagrodzenie zależy od efektywności Twojej pracy, mierzonej tym, ilu klientów kupi od Ciebie?
Jeśli chcesz zarabiać więcej, koniecznie przeczytaj ten wpis.

Wielu uczestników moich szkoleń pyta mnie, w jaki sposób mogą sprzedawać więcej? Odpowiedź choć oczywista, zawiera w sobie drugie dno.
Aby sprzedawać więcej, trzeba dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów – osób, które mogą być żywo zainteresowane zakupem Twojego produktu/ skorzystaniem z usługi.
Jak to zrobić i o co chodzi z tym drugim dnem?
Skuteczność procesu sprzedaży zależy, jak zresztą chyba wszystko, od przygotowania odpowiedniego planu i skorzystania z działających metod, które przyniosą oczekiwany efekt. W praktyce często wystarczy skupić się na rozbudowie posiadanej bazy danych z potencjalnymi nabywcami, odnowić kontakty z zapomnianymi dawno osobami, przestać skupiać się na tym, którzy nie chcą/ nie są gotowi i odczekać, aż zdecydują sie na zakup, przy kolejnym kontakcie.
Mowa zatem o systemie, nawet najprostszym, modelu, z którego korzystamy i od tego momentu wszystko da się wyliczyć za pomocą… statystyki. Statystycznie potrzebujesz x rekordów w bazie, na pozyskanie X klientów. Od czego jednak zależy skuteczność?
Zależy ona od Twojego doświadczenia, umiejętności i zaangażowania oraz entuzjazmu. Co jednak ważniejsze, doświadczenia nie mierzy się czasem, a częstotliwością wykonywania czynności, a umiejętności możesz oczywiście nabyć.
I tutaj pojawia się pewien czynnik, który decyduje w ogromnym stopniu o tym, kto staje się liderem na rynku, a kogo… rynek zjada.
Czynnikiem tym jest świadomość ciągłych zmian, ewolucji rynku, rozwoju konkurencji i … klientów. Dzisiaj nie wystarczy bowiem słowo promocja, aby klient przybiegł z gotówką w ręku, gotów zapłacić. Jednak wielu sprzedawców dalej niestety sądzi, a co najgorsze, przekazuje swoim młodszym współpracownikom, że skoro coś działało 10 lat temu, teraz też musi… Otóż jest inaczej: nie musi i w większości wypadków nie działa.
Co zatem powinieneś zrobić, aby stać się liderem, podnieść poziom sprzedaży, zarabiać więcej?
Zapomnij, że istnieje jeden skuteczny, zawsze działający sposób na sprzedaż. Istnieje model, zasady, a ich poznanie (tego rodzaju rzeczy uczymy na szkoleniu Master of Market ) mogą Ci sporo ułatwić i skrócić tę drogę. Drogę, którą ostatecznie musisz przejść sam/a, popełniając kilka błędów, ucząc się i rozwijając ta długo, dopóki będziesz w stanie powiedzieć, że osiągane przez Ciebie efekty są wystarczające dla Ciebie.
Pamiętaj jednak, że kto się nie rozwija, ten stoi w miejscu, a zatem cofa się, w Świecie, który idzie do przodu. Całkowite zatrzymanie się to błąd, można co najwyżej zwolnić 😉
Życzę Ci sukcesów w sprzedaży i tego, aby chwilowe niepowodzenia był dla Ciebie okazją do rozwoju i wyciągania wniosków na przyszłość
Napisz proszę w komentarzu poniżej co sądzisz =)
Łukasz Gigoń
Trener rozwoju personalnego
i kompetencji biznesowych
P.S.
Chcesz wiedzieć, kiedy pojawi się nowy artykuł?
Zapisz się na listę newslettera korzystając z formularza po prawej =>